Що робити, якщо крадуть контент з сайту: короткий алгоритм від юристів
Вебмастера і оптимізатори змирилися: захистити контент від копіювання та перепублікація практично неможливо. Навіть якщо технічно закрити можливість копіювання зі сторінки, просунуті зловмисники все одно зроблять це. І ваші статті з'являться на сторінках іншого сайту.
Проблема посилюється тим, що пошукові системи ніяк не захищають правовласників. Вкрадений контент може ранжуватися набагато вище сторінок вашого сайту. Цьому є 2 пояснення:
- додана цінність - коли контент не просто передрукований, а оброблений і оновлений, доповнений новими даними;
- оригінальність контенту - не найважливіший фактор ранжування. Алгоритм враховує сотні метрик і параметрів, за якими визначаються позиції сайту за запитом.
Юристи дали простий алгоритм дій у разі виявлення краденого контенту.
Як визначити крадений контент
Є кілька гарантованих способів визначити, який контент скопійований з вашого сайту:
- Пошуковий запит частини тексту - копіюємо абзац, беремо його в лапки і робимо запит в Google і Яндекс. Пошукова видача покаже сторінки, на яких присутній вказаний фрагмент в незміненому вигляді.
- Антиплагіат - вони допоможуть знайти зловмисників, які використовують поверхневий рерайт. Результати перевірки покажуть сторінки, які повністю або частково запозичили ваш контент.
- Пошук по картинці - часто разом з контентом, який можуть частково видозмінити, копіюють і зображення.
Поради юристів: що робити, якщо контент вкрали
Чи не весь контент захищений авторським правом. Об'єкти авторського права викладені в статті «Про авторське право і суміжні права». А стаття того ж закону вказує, що не є об'єктом авторського права:
- офіційні документи та їх переклади;
- державні символи і знаки;
- твори народної творчості;
- повідомлення про події та факти, що носять інформаційний характер (тобто новини).
Відносно таких матеріалів претензії подавати марно.
Якщо результати перевірки авторського контенту виявили порушників, то в першу чергу необхідно зібрати докази: зробити скріншоти, скопіювати ссилкі. Скріни необхідно завірити у нотаріуса, щоб вони набули юридичної сили.
Провести повний збір інформації про порушника: адреса сайту, хостинг, контакти, дані власника сайту (отримати можна за Whois - це безкоштовний інструмент з інформацією про власників доменів сайтів).
Після збору всієї інформації про порушника, потрібно підготувати доказову базу: вихідні коди і документи, що підтверджують права на контент. До таких документів можуть належати: договору, технічні завдання, акти прийому-передачі з виконавцями, ескізи, начерки, вихідні коди.
1. Написати по контактам на сайті
Іноді допомагає найпростіший спосіб: звернення за контактами, вказаними на сайті, з проханням видалити запозичений контент. Форма звернення вільна. Можливо, веб-майстер і не здогадується про порушення чиїхось авторських прав.
2. Направити офіційну претензію
Тут краще заручитися підтримкою юристів, щоб претензія була:
- складена коректно;
- враховувала всі обставини;
- мала юридичну силу.
Якщо претензію складаєте самостійно, не забудьте вказати термін надання відповіді - 30 календарних днів. Також можна вказати наслідки, якщо порушник не відреагує на поточний звернення - суд.
3. Інші методи
Звернення в хостінговую компанію - направте всі зібрані докази: посилання на вкрадені матеріали, на вихідні сторінки, листування або зафіксовані звернення до порушника. Якщо хостинг-провайдер вважатиме, що ваші права порушені, то може відключити сайт.
Звернення в пошукові системи - можна направити скаргу в Google, Яндекс ж не займається такими питаннями, тут зможуть допомогти виключно з аудіовізуальним контентом, щодо якої ви є власником виключних прав або виключної ліцензії. В Яндексі можна скористатися ось цією можливістю. Є ймовірність, що порушника виключать з видачі.
Відзначимо, що пошукова система ніяк не зможе домогтися видалення контенту з сайту-порушника, але може виключити такі сторінки з індексу або значно знизити в пошуковій видачі.
Сторонні сервіси по типу DMCA.com - платний сервіс, який візьме на себе весь процес розгляду.
4. Звернення до суду
Це крайній захід, який вимагає підтримки компетентних фахівців. Компенсацію за позовом визначає суд: вона може варіюватися від 10 тисяч.
Найчастіше суперечка вирішується на етапі досудових розглядів, так як суд - досить тривалий і витратний по грошах, часу і сил процес для кожної сторони. Чи не кожен власник сайту захоче і зможе довести справу до кінця.
Суд найчастіше стає на бік заявника, якщо правильно зібрані всі докази. Але гарантій ніяких немає.
За інформацією blog miralinks.
Коментарі
Дописати коментар