Що робити, якщо крадуть контент з сайту: короткий алгоритм від юристів

Вебмастера і оптимізатори змирилися: захистити контент від копіювання та перепублікація практично неможливо. Навіть якщо технічно закрити можливість копіювання зі сторінки, просунуті зловмисники все одно зроблять це. І ваші статті з'являться на сторінках іншого сайту.

Проблема посилюється тим, що пошукові системи ніяк не захищають правовласників. Вкрадений контент може ранжуватися набагато вище сторінок вашого сайту. Цьому є 2 пояснення:

  • додана цінність - коли контент не просто передрукований, а оброблений і оновлений, доповнений новими даними;
  • оригінальність контенту - не найважливіший фактор ранжування. Алгоритм враховує сотні метрик і параметрів, за якими визначаються позиції сайту за запитом.

Юристи дали простий алгоритм дій у разі виявлення краденого контенту.

Як визначити крадений контент

Є кілька гарантованих способів визначити, який контент скопійований з вашого сайту:

  1. Пошуковий запит частини тексту - копіюємо абзац, беремо його в лапки і робимо запит в Google і Яндекс. Пошукова видача покаже сторінки, на яких присутній вказаний фрагмент в незміненому вигляді.
  2. Антиплагіат - вони допоможуть знайти зловмисників, які використовують поверхневий рерайт. Результати перевірки покажуть сторінки, які повністю або частково запозичили ваш контент.
  3. Пошук по картинці - часто разом з контентом, який можуть частково видозмінити, копіюють і зображення.

Поради юристів: що робити, якщо контент вкрали

Чи не весь контент захищений авторським правом. Об'єкти авторського права викладені в статті  «Про авторське право і суміжні права». А стаття того ж закону вказує, що не є об'єктом авторського права:

  • офіційні документи та їх переклади;
  • державні символи і знаки;
  • твори народної творчості;
  • повідомлення про події та факти, що носять інформаційний характер (тобто новини).

Відносно таких матеріалів претензії подавати марно.

Якщо результати перевірки авторського контенту виявили порушників, то в першу чергу необхідно зібрати докази: зробити скріншоти, скопіювати ссилкі. Скріни необхідно завірити у нотаріуса, щоб вони набули юридичної сили.

Провести повний збір інформації про порушника: адреса сайту, хостинг, контакти, дані власника сайту (отримати можна за Whois - це безкоштовний інструмент з інформацією про власників доменів сайтів).

Після збору всієї інформації про порушника, потрібно підготувати доказову базу: вихідні коди і документи, що підтверджують права на контент. До таких документів можуть належати: договору, технічні завдання, акти прийому-передачі з виконавцями, ескізи, начерки, вихідні коди.

1. Написати по контактам на сайті

Іноді допомагає найпростіший спосіб: звернення за контактами, вказаними на сайті, з проханням видалити запозичений контент. Форма звернення вільна. Можливо, веб-майстер і не здогадується про порушення чиїхось авторських прав.

2. Направити офіційну претензію

Тут краще заручитися підтримкою юристів, щоб претензія була:

  • складена коректно;
  • враховувала всі обставини;
  • мала юридичну силу.

Якщо претензію складаєте самостійно, не забудьте вказати термін надання відповіді - 30 календарних днів. Також можна вказати наслідки, якщо порушник не відреагує на поточний звернення - суд.

3. Інші методи

Звернення в хостінговую компанію - направте всі зібрані докази: посилання на вкрадені матеріали, на вихідні сторінки, листування або зафіксовані звернення до порушника. Якщо хостинг-провайдер вважатиме, що ваші права порушені, то може відключити сайт.

Звернення в пошукові системи - можна направити скаргу в Google, Яндекс ж не займається такими питаннями, тут зможуть допомогти виключно з аудіовізуальним контентом, щодо якої ви є власником виключних прав або виключної ліцензії. В Яндексі можна скористатися ось цією можливістю. Є ймовірність, що порушника виключать з видачі.

Відзначимо, що пошукова система ніяк не зможе домогтися видалення контенту з сайту-порушника, але може виключити такі сторінки з індексу або значно знизити в пошуковій видачі.

Сторонні сервіси по типу DMCA.com - платний сервіс, який візьме на себе весь процес розгляду.

4. Звернення до суду

Це крайній захід, який вимагає підтримки компетентних фахівців. Компенсацію за позовом визначає суд: вона може варіюватися від 10 тисяч.

Найчастіше суперечка вирішується на етапі досудових розглядів, так як суд - досить тривалий і витратний по грошах, часу і сил процес для кожної сторони. Чи не кожен власник сайту захоче і зможе довести справу до кінця.

Суд найчастіше стає на бік заявника, якщо правильно зібрані всі докази. Але гарантій ніяких немає.

За інформацією blog miralinks.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як проіндексувати сайт в пошукових системах: способи швидкої індексації

Інформація про створення і просування бренду