Як проіндексувати сайт в пошукових системах: способи швидкої індексації

 Індексування сайту - що це і для чого необхідно? Індексація сайту в пошукових системах - необхідна умова його видимості для пошуку в інтернеті. Якщо просто створити сайт і не піклуватися про його індексації, швидше за все, на нього зможуть потрапити тільки ті, хто знає безпосередню адресу домену.

Індексування - це процес зчитування сторінок сайту роботом тієї чи іншої пошукової системи з подальшим додаванням даних сторінок в базу пошукової системи

Краулери з певною періодичністю обходять сторінки сайту, зчитуючи

  • Метадані;
  • Контент;
  • Внутрішні і зовнішні посилання;
  • Відповідь сервера;
  • І безліч інших даних.

Завдяки тому, що пошукова система дізнається про сайт, вона здатна пропонувати і просувати його в результатах пошуку. На основі контенту, посилань і ряду факторів визначається тематична категорія сайту, ключові фрази, за якими він найбільш релевантним пошуковим запитам.

Таким чином, пошукова система пропонує користувачам сторінки вашого сайту, максимально відповідні їх запитам.

У той же час, не варто покладати великих надій на просування сайту у видачі. Провідну роль тут грають не настройки обходу сторінок, а поведінкові чинники.

Індексація всього лише сприяє актуалізації матеріалів сайту. Завдяки цьому сторінки і їх вміст, по-перше, потрапляють в пошукову видачу з найменшою затримкою. А, по-друге, постійно оновлюються.

Як ефективно проіндексувати сайт

Щоб сайт якомога швидше почали індексувати пошукові системи, його треба додати в базу пошукових систем через інструменти для веб-майстрів.

Додайте сайт в Яндекс.Вебмастер

Проста відповідь на питання «Як проіндексувати сайт в Яндексі?» - додати його в Веб-майстер.

Для початку, заведіть особистий кабінет в сервісі і додайте сайт в головному меню за адресою https://webmaster.yandex.ru/sites/add/.

На наступному кроці скопіюйте код підтвердження і додайте його в вихідний код головної сторінки сайту в розділ <head>.

Для підвищення точності даних прив'яжіть Яндекс.Метрику до сайту в пункті Налаштування -> Прив'язка до Яндекс.Метрика. Інформацію з Метрики робот буде використовувати при обходах.

Щоб перевірити, проіндексовані чи якісь сторінки на поточний момент, перейдіть в меню Індексування -> Перевірити статус URL.

У тому ж меню є інформація про те, коли і з яким результатом робот обходив сторінки, які з них є в пошуку, а також функція додавання Sitemap, запуску переобхода і настройки швидкості обходу.

Додайте сайт в Google Search Console

Перейдіть на https://search.google.com/search-console/welcome і увійдіть в обліковий запис. Додайте сайт в систему.

Як і в Яндекс.Вебмастере, інструмент пропонує безліч звітів про стан індексації сайту. Ви може побачити, які сторінки проіндексовані і додані в пошук, внутрішні і зовнішні посилання і багато іншого.

При цьому, якщо Яндекс автоматично виявляє файли Sitemap і має гнучкі налаштування переиндексации, то у Google Search Console з цим виникнути проблеми. Іноді він не може знайти файли Sitemap і їх обов'язково потрібно завантажити вручну. Налаштування повторного обходу сторінок після оновлень не так зручні - спершу необхідно перевірити конкретний URL, а лише потім з'явиться кнопка Запросити індексування.

Додавання сайту в інші пошукові системи

У російському сегменті інтернету частка пошукових систем крім Яндекса і Google прагне до нуля. Тим не менш, не слід ними нехтувати, якщо сайт є важливим іміджевим елементом великого проекту або організації.

Рамблер

Рамблер заснований на тих же даних індексації, які збирає Яндекс - в цьому випадку немає необхідності в додаткових настройках.

Mail.ru

Mail.ru, в свою чергу, поки що має своїм кабінетом для вебмайстрів https://webmaster.mail.ru/. У ньому передбачений мінімальний набір управління і відстеження індексації в системі.

Yahoo.com і Bing

Як не дивно, в певний момент Bing, що належить Microsoft, поглинув пошуковий движок Yahoo, об'єднавши крім іншого їх сервіси для вебмайстрів під вивіскою https://www.bing.com/toolbox/webmaster/.

Як прискорити індексацію сайту в пошукових системах

Створіть файл robots.txt

Файл robots.txt дає пошуковим роботам вказівку - які сторінки і розділи сайту слід читати, а які - ні.

На сайті завжди присутні технічні сторінки - зокрема, результати пошуку, етапи реєстрації, системні файли, теги і подібне. Також з часом може зібратися певний обсяг неактуальних сторінок - контент на них може бути застарілим або навпаки, він чекає публікації не раніше призначеної дати.

Для заборони індексації певних розділів вони прописуються в robots.txt. Завдяки налаштування файлу вміст сторінок буде релевантними запитами і корисним, а ви менше ризикуєте отримати санкції з боку Яндекса і Google.Проверьте сама наявність robots.txt і його синтаксис. Наприклад, Яндекс.Вебмайстер робить це в розділі Інструменти - Аналіз robots.txt.

Створіть і завантажте файли Sitemap.xml

Файл sitemap.xml - це «гід» для пошукового робота. Він вказує, які сторінки є на сайті. За допомогою таких файлів Яндекс і Google витрачають менше часу на обхід сайту, одного разу читаючи його структуру.

По-перше, вкажіть шлях до файлу в robots.txt. Це дозволить роботу швидше знайти файл і ознайомитися зі схемою сайту.

Додайте файл в Яндекс.Вебмайстер і Google Search Console.

Також ознайомтеся з функцією створення динамічного sitemap.xml.

Зробіть внутрішню перелинковку

Внутрішня перелінковка - це проставлення посилань між сторінками вашого сайту. Наприклад, для інтернет-магазину це може бути докладна навігація, при якій на кожній сторінці товару вказані посилання на розділи та підрозділи, що становлять шлях до нього.

В хорошому блозі матеріал в статтях містить посилання на більш ранні статті, докладніше розкривають питання, які розглядаються.

У відмінному блозі ранні статті містять посилання на пізні. Повертаючись до них і додаючи посилання зі свіжого матеріалу, ви покращуєте параметри індексації та ранжирування сторінок.

Підтримуйте актуальність і унікальність контенту

Стосується як перелинковки, так і безпосередньо текстів на сайті.

Створюючи вторинне наповнення або контент, що не відповідає запитам користувачів, власники сайтів погіршують параметри ранжирування та індексації.

Більш важливо регулярне оновлення матеріалів на сторінках. Постійно розміщуйте новий контент - тоді пошуковики частіше будуть здійснювати індексацію.

Корисно розмістити заголовки Last-Modified і If-Modified-Since, щоб старі сторінки відвідувалися краулер після оновлень.

Розширюйте кількість посилань базу

Пошуковики позитивно ставляться до сайтів, на які є посилання з інших доменів - і чим авторитетніше такі, тим вище авторитет самого сайту.

Напрацювати базу посилань з більших ресурсів, в тому числі, з соцмереж. Той же Яндекс враховує ІКС (Індекс Якості Сайту) при зборі зовнішніх посилань.

Можливі проблеми з індексацією

Різного роду помилки і загрози можуть негативно позначитися на індексації сайту, аж до бана.

Іноді пошукові системи встановлюють заборону на обхід сайтів.

Щоб уникнути санкцій, регулярно уточнюйте наявність проблем.

Яндекс.Вебмайстер має цілий розділ Діагностика, в якому детально розписані кілька видів загроз за ступенем впливу:

  • Фатальні проблеми;
  • Критичні проблеми;
  • Можливі проблеми;
  • Рекомендації.

Для всіх розписані критерії оцінки і підказки щодо усунення.

У підрозділі Безпека і порушення відображаються проблеми, пов'язані з вірусами і шкідливим кодом.

Система покаже, звідки сайт отримав зараження і що саме слід виправити. Після виправлення ви можете запустити переобхід сторінок.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Інформація про створення і просування бренду